Nye forældre

Når jeres barn får tilbudt en plads hos os, får I en mail fra os i e-Boks. Her får I informationer om, hvornår I skal komme den første dag, og hvordan dagen ser ud.

På jeres første dag her i Væksthuset starter vi med en samtale, hvor vi kan lærer jeres familie og barn at kende - det gælder alt fra spise- og sovevaner til jeres barns personlighed og særlige hensyn, vi skal tage. Ved denne samtale fortæller vi også meget mere om, hvordan det er at gå i vuggestue og børnehave, og hvad I kan forvente af os. Hvis der er behov, sørger vi for at have en tolk tilstede til samtalen.

Indkøring

Det tager oftest omkring en uge, fra jeres barn starter i Væksthuset, til det er klart til at have en normal hverdag på stuen. For nogen børn kan det dog tage op til 14 dage - og vi tilpasser selvfølgelig forløbet til jeres og jeres barns behov. Har I kun tre dage, får vi det til at fungere.

Den første dag er I forældre på stuen sammen med barnet i en kortere periode. Næste dag er I her lidt længere tid - og på tredjedagen er jeres barn måske tryg ved at være alene på stuen, mens I drikker en kop kaffe et andet sted i huset. På den måde bygger vi på dag efter dag, til jeres barn er tryg ved at være på stuen en hel dag uden jer.